Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation

Trust and Vulnerability in Early Childhood Parenting Education

Zusammenfassung

This article examines how trust is practiced in a parenting education program for migrantified mothers in Germany, focusing on the relationship between trust and vulnerability. Conceptualizing trust as a dynamic social practice shaped by recognition and addressing practices, this study reconstructs how vulnerability is identified and regulated within the program. Drawing on ethnographic data, including observation reports and interview transcripts, it explores relational positionings defined by identity categories and status. It illustrates how practicing trust involves affirming and protective practices that create inclusion and help to build relationships while also setting the boundaries of exposure. The findings suggest that analyzing trust through the lens of vulnerability and recognition provides insights into the conditions of social and educational work relationships.

Jetzt freischalten 9,98 €

Beitrag
Trust and Vulnerability in Early Childhood Parenting Education
ZSE Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation (ISSN 1436-1957), Ausgabe 3, Jahr 2025, Seite 137 - 153

Wie möchten Sie bezahlen?

Paypal

Sie erhalten den kompletten Artikel als PDF mit Wasserzeichen.

Titel

Trust and Vulnerability in Early Childhood Parenting Education

Zeitschrift

ZSE Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation (ISSN 1436-1957), Ausgabe 3, Jahr 2025, Seite 137 - 153

DOI

10.3262/ZSE2503137

Angebot für Bibliotheksnutzer:innen

Artikelseite content-select.com

Print ISSN

1436-1957

Verlag

Beltz Juventa

Autoren

Vanessa Schwenker

Schlagwörter

Vertrauen
Anerkennung
Frühkindliche Bildung
Elternbildung
trust
Vulnerabilität
Recognition
vulnerability
ECEC
parenting education